Często zadawane pytania:

INSTALACJA 

  1. Czym są wystające kable z pudełka? 
    Są to czujniki temperatury, wilgotności, oraz antena. Antena zamontowana jest na kablu około 2 metrów długości i należy umieścić ja na zewnątrz ula. 
  2. Jak poprawnie zainstalować wagę? 
    Wagę należy centralnie umieścić pod ulem, spód ula musi być wykonany z twardego materiału lub musi być oddzielony od wagi twardą powierzchnią. Przycisk antykradzieżowy musi być dociśnięty. 

UŻYTKOWANIE 

  1. Jakie są sposoby ładowania baterii? 
    Dla komfortu naszych użytkowników umieściliśmy na przednim panelu modułu sterującego złącze do ładowania akumulatora, bez potrzeby wyjmowania go z urządzenia. Do wagi dodawany jest również kabel ładowania ze złączem USB-A. Kabel należy podłączyć do ładowarki telefonicznej lub powerbanku. Akumulator można też wyjąć i ładować w tradycyjnej ładowarce zewnętrznej. Przy pełnym naładowaniu baterii na płycie zaświeci się zielona dioda LED. 
    Uwaga!. Do ładowania używamy tylko ładowarki o napięciu 5V (zwykłej ładowarki do telefonu), wyższe napięcie może uszkodzić moduł sterujący. 
  2. Jaka bateria jest w wadze? Czy można ją wymienić? Ile kosztuje? 
    W wadze używane jest ogniwo Li-Ion 18650 (akumulator). Można je wymienić samodzielnie. Koszt takiego akumulatora to około 13 zł. (W sprzedawanym zestawie jest 1 akumulator; Mybee nie prowadzi sprzedaży samych akumulatorów).
  3. Jak sprawdzić dokładną wartość na wykresie w aplikacji mobilnej? 
    Należy kliknąć w pole na wykresie. 
  4. Z jakiej sieci komórkowej korzysta waga? 
    Waga korzysta z infrastruktury sieciowej Plus GSM 
  5. Czy mogę wymienić kartę SIM w wadze? 
    Nie. Karty SIM są integralną częścią systemu Mybee, nie jest możliwa ich wymiana na inne karty. 
  6. Jaka jest cena rocznego abonamentu? Kiedy będę musiał/musiała zacząć płacić? 
    Abonament przez 2 lata jest darmowy. Po tym okresie opłata za przesył i archiwizację danych kosztuje 30 zł brutto za rok. 
  7. Czy mogę mieć wiele wag w jednej pasiece? 
    Naturalnie, wystarczy przy dodawaniu nowej wagi zaznaczyć odpowiednią istniejącą pasiekę lub już po dodaniu wagi przenieść ją do wybranej pasieki. 
  8. Co jeśli ukradziono mi wagę? 
    Proszę to zgłosić na numer 32 888 67 00 lub mail info@mybee.com.pl. Postaramy się pomóc. 
  9. Mam dennicę siatkową w ulu, czy będzie to problem? 
    Dennica siatkowa jest zbyt miękka aby stanowić stabilne podłoże. Konieczne będzie zastosowanie podkładki z twardego materiału. 
  10. Jakie wymiary ma waga? 
    Waga ma wymiary 33 x 33 x 9 [cm]. 
  11. Jak często aktualizowane są informacje z wagi? 
    Informacje z czujników wagi zbierane są co godzinę, ale raport z danymi wysyłany jest na konto użytkownika raz na dobę. 
  12. Jakie rodzaje informacji przekazuje waga? 
    Z wagi otrzymujemy następujące rodzaje informacji: 
    a) temperatura, wilgotność, waga ula, stan naładowania akumulatora – te informacje waga raportuje raz na dobę; 
    b) alarm kradzieżowy – jeżeli ul zostanie zdjęty z wagi (kradzież lub wywrócenie) wtedy komunikat zostanie wysłany natychmiast do użytkownika. 
  13. Co oznaczają kolory diod na module sterującym wagi? 
    Zielony – bateria naładowana 
    Niebieski – transmisja danych 

PROBLEMY 

  1. Moja waga nie raportuje/nie działa, co robić? 
    W pierwszej kolejności prosimy pamiętać, że waga raportuje do systemu raz na dobę. Jeśli po odczekaniu odpowiedniego czasu raport w systemie nadal się nie pojawił prosimy o skorzystanie z przycisku „reset” wewnątrz obudowy urządzenia. Po jego użyciu urządzenie powinno uruchomić się ponownie i zalogować do sieci. Jeśli to nie pomoże prosimy o kontakt z nami. 
  2. Dlaczego akumulator w moje wadze szybko się rozładowuje? 
    W pierwszej kolejności prosimy sprawdzić, czy waga jest prawidłowo zamontowana, a ul dociska przycisk antykradzieżowy. Jego niedociśnięcie może powodować nadmierne rozładowywanie się akumulatora. Jeśli waga zamontowana jest prawidłowo, zresetowali państwo urządzenie, a akumulator nadal szybko się rozładowywuje, prosimy o kontakt z nami. 
  3. Zdjąłem większość ula, a waga nie raportuje próby kradzieży. 
    Czujnik antykradzieżowy działa w trybie on/off, dopóki jest wciśnięty, nie zaraportuje próby kradzieży, aby to się stało, cały ul musi zostać zdjęty z wagi, a czujnik musi przejść w stan ON. Alarm w takim wypadku zostanie wysłany natychmiast. Ewentualne raporty o zmianie wagi będą do odczytania w portalu, ale aktualizowane są raz na dobę. 
  4. Moja pasieka nie pokazuje się na mapie w ustawieniach, co robić? 
    Należy samodzielnie zaznaczyć lokalizację pasieki na mapie. (Ustawienia -> Pasieki -> Ikonka ołówka -> wybierz lokalizację na mapie) 
  5. Co jeśli sygnał Plus GSM jest zbyt słaby w okolicy, w której planuję rozstawić wagę? 
    Aplikacja mobilna Mybee pozwala na sprawdzenie jakości sygnału w widoku Statystyk. Zbyt słaby sygnał jest problemem. Można go rozwiązać dokupując antenę wzmacniającą sygnał GSM (wyposażoną w złącze RP-SMA). Jej koszt to ok. 50-230 zł/szt bez VAT. 
  6. Co robić jeśli nie mogę otworzyć całej puszki? 
    Puszka została zaprojektowana tak, aby można było odkręcić tylko trzy śrubki i odsunąć wieczko, zapobiega to zgubieniu górnej części obudowy. 
Close Menu