Często zadawane pytania:
INSTALACJA
- Jak włączyć wagę?
Starszy model wagi MB001 nie ma włącznika, także od momentu włożenia akumulatora, waga działa. W przypadku nowego modelu wagi MB002 na mocowaniu akumulatora, pomiędzy nim a przyłączami do kabli widać małe napisy ON i OFF, a przy samej płytce jest mikroprzełącznik. Należy go ustawić w pozycji ON. - Czym są wystające kable z pudełka?
Są to czujniki temperatury, wilgotności, oraz antena. Antena zamontowana jest na kablu około 2 metrów długości i należy umieścić ja na zewnątrz ula. - Jak poprawnie zainstalować wagę?
Wagę należy centralnie umieścić pod ulem, spód ula musi być wykonany z twardego materiału lub musi być oddzielony od wagi twardą powierzchnią. Przycisk antykradzieżowy musi być dociśnięty.
UŻYTKOWANIE
- Jakie są sposoby ładowania baterii?
Dla komfortu naszych użytkowników umieściliśmy na przednim panelu modułu sterującego złącze do ładowania akumulatora, bez potrzeby wyjmowania go z urządzenia. Do wagi dodawany jest również kabel ładowania ze złączem USB-A. Kabel należy podłączyć do ładowarki telefonicznej lub powerbanku. Akumulator można też wyjąć i ładować w tradycyjnej ładowarce zewnętrznej. Przy pełnym naładowaniu baterii na płycie zaświeci się zielona dioda LED.
Uwaga! Do ładowania używamy tylko ładowarki o napięciu 5 V (zwykłej ładowarki do telefonu), wyższe napięcie może uszkodzić moduł sterujący. - Jaka bateria jest w wadze? Czy można ją wymienić? Ile kosztuje?
W wadze używane jest ogniwo Li-Ion 18650 (akumulator). Można je wymienić samodzielnie. Koszt takiego akumulatora to około 25 zł. (W sprzedawanym zestawie jest 1 akumulator; Mybee nie prowadzi sprzedaży samych akumulatorów). - Jak sprawdzić dokładną wartość na wykresie w aplikacji mobilnej?
Należy kliknąć pole na wykresie. - Z jakiej sieci komórkowej korzysta waga?
Waga korzysta z infrastruktury sieciowej Plus GSM - Czy mogę wymienić kartę SIM w wadze?
Nie. Karty SIM są integralną częścią systemu Mybee, nie jest możliwa ich wymiana na inne karty. - Jaka jest cena rocznego abonamentu? Kiedy będę musiał/musiała zacząć płacić?
Abonament przez 2 lata jest darmowy. Po tym okresie należy go przedłużyć, korzystając z naszego sklepu internetowego https://mybee.com.pl/sklep/. - Czy mogę mieć wiele wag w jednej pasiece?
Naturalnie, wystarczy przy dodawaniu nowej wagi zaznaczyć odpowiednią istniejącą pasiekę lub już po dodaniu wagi przenieść ją do wybranej pasieki. - Co jeśli ukradziono mi wagę?
Proszę to zgłosić na numer 32 888 67 00 lub mail info@mybee.com.pl. Postaramy się pomóc. - Mam dennicę siatkową w ulu, czy będzie to problem?
Dennica siatkowa jest zbyt miękka, aby stanowić stabilne podłoże. Konieczne będzie zastosowanie podkładki z twardego materiału. - Jakie wymiary ma waga?
Waga ma wymiary 33 x 33 x 9 [cm]. - Jak często aktualizowane są informacje z wagi?
Informacje z czujników wagi zbierane są co godzinę, ale raport z danymi wysyłany jest na konto użytkownika raz na dobę. - Jakie rodzaje informacji przekazuje waga?
Z wagi otrzymujemy następujące rodzaje informacji:
a) temperatura, wilgotność, waga ula, stan naładowania akumulatora – te informacje waga raportuje raz na dobę;
b) alarm kradzieżowy -jeżeli ul zostanie zdjęty z wagi (kradzież lub wywrócenie) wtedy komunikat zostanie wysłany natychmiast do użytkownika. - Co oznaczają kolory diod na module sterującym wagi?
Zielony – bateria naładowana
Niebieski – transmisja danych. - Co to jest Geofence?
Jest to opcja istotna tylko dla użytkowników nowej wagi MB002, która wyposażana jest w moduł GPS. Aby ustawić Geofence będąc na pasiece klikamy na przycisk synchronizacji z boku obudowy, a następnie wchodzimy w Ustawienia -> Pasieki -> Ikonka ołówka -> wybierz lokalizację na mapie, sprawdzamy, czy wskazana przez wagę pozycja jest poprawna, a następnie wybieramy promień i zatwierdzamy, oraz zaznaczamy checkbox Geofence. Od tego momentu, jeśli waga sprawdzi pozycję GPS i znajdzie się poza wyznaczoną strefą, zacznie wysyłać komunikaty alarmowe, podając swoją pozycję. Stan ten będzie trwał do momentu wyczerpania baterii, lub ponownego ustawienia pozycji wagi przez użytkownika, lub wyłączenia w systemie Geofence. Jeśli zapomnimy ustawić Geofence będąc na pasiecie, można to zrobić zdalnie, ale dopiero następnego dnia po pierwszej automatycznej synchronizacji wagi.
PROBLEMY
- Moja waga nie raportuje/nie działa, co robić?
W pierwszej kolejności prosimy pamiętać, że waga raportuje do systemu raz na dobę. Jeśli po odczekaniu odpowiedniego czasu raport w systemie nadal się nie pojawił, prosimy o skorzystanie z przycisku „reset” wewnątrz obudowy urządzenia. Po jego użyciu urządzenie powinno uruchomić się ponownie i zalogować do sieci. Jeśli to nie pomoże, prosimy o kontakt z nami. - Dlaczego akumulator w moje wadze szybko się rozładowuje?
W pierwszej kolejności prosimy sprawdzić, czy waga jest prawidłowo zamontowana, a ul dociska przycisk antykradzieżowy. Jego niedociśnięcie może powodować nadmierne rozładowywanie się akumulatora. Jeśli waga zamontowana jest prawidłowo, zresetowali państwo urządzenie, a akumulator nadal szybko się rozładowuje, prosimy o kontakt z nami. - Zdjąłem większość ula, a waga nie raportuje próby kradzieży.
Czujnik antykradzieżowy działa w trybie on/off, dopóki jest wciśnięty, nie zaraportuje próby kradzieży, aby to się stało, cały ul musi zostać zdjęty z wagi, a czujnik musi przejść w stan ON. Alarm w takim wypadku zostanie wysłany natychmiast. Ewentualne raporty o zmianie wagi będą do odczytania w portalu, ale aktualizowane są raz na dobę. - Moja pasieka nie pokazuje się na mapie w ustawieniach, co robić?
W przypadku wagi MB001 należy samodzielnie zaznaczyć lokalizację pasieki na mapie. (Ustawienia -> Pasieki -> Ikonka ołówka -> wybierz lokalizację na mapie).
W przypadku nowej wagi MB002 może to oznaczać słabą jakość sygnału GPS. Sygnał ten jest najlepszy na otwartej przestrzeni, jeśli ule ustawione są blisko ścian budynków, w miejscach zadaszonych, mogą występować problemy. W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. - Co jeśli sygnał Plus GSM jest zbyt słaby w okolicy, w której planuję rozstawić wagę?
Aplikacja mobilna Mybee pozwala na sprawdzenie jakości sygnału w widoku Statystyk. Zbyt słaby sygnał jest problemem. Można go rozwiązać, dokupując antenę wzmacniającą sygnał GSM (wyposażoną w złącze RP-SMA). Jej koszt to ok. 50-230 zł/szt. bez VAT. - Co robić jeśli nie mogę otworzyć całej puszki?
Puszka została zaprojektowana tak, aby można było odkręcić tylko trzy śrubki i odsunąć wieczko, zapobiega to zgubieniu górnej części obudowy.