Często zadawane pytania:

INSTALACJA 

  1. Jak włączyć wagę?
    Starszy model wagi MB001 nie ma włącznika, także od momentu włożenia akumulatora, waga działa. W przypadku nowego modelu wagi MB002 na mocowaniu akumulatora, pomiędzy nim a przyłączami do kabli widać małe napisy ON i OFF, a przy samej płytce jest mikroprzełącznik. Należy go ustawić w pozycji ON.
  2. Czym są wystające kable z pudełka? 
    Są to czujniki temperatury, wilgotności, oraz antena. Antena zamontowana jest na kablu około 2 metrów długości i należy umieścić ja na zewnątrz ula. 
  3. Jak poprawnie zainstalować wagę? 
    Wagę należy centralnie umieścić pod ulem, spód ula musi być wykonany z twardego materiału lub musi być oddzielony od wagi twardą powierzchnią. Przycisk antykradzieżowy musi być dociśnięty. 

UŻYTKOWANIE 

  1. Jakie są sposoby ładowania baterii?
    Dla komfortu naszych użytkowników umieściliśmy na przednim panelu modułu sterującego złącze do ładowania akumulatora, bez potrzeby wyjmowania go z urządzenia. Do wagi dodawany jest również kabel ładowania ze złączem USB-A. Kabel należy podłączyć do ładowarki telefonicznej lub powerbanku. Akumulator można też wyjąć i ładować w tradycyjnej ładowarce zewnętrznej. Przy pełnym naładowaniu baterii na płycie zaświeci się zielona dioda LED.
    Uwaga! Do ładowania używamy tylko ładowarki o napięciu 5 V (zwykłej ładowarki do telefonu), wyższe napięcie może uszkodzić moduł sterujący.
  2. Jaka bateria jest w wadze? Czy można ją wymienić? Ile kosztuje? 
    W wadze używane jest ogniwo Li-Ion 18650 (akumulator). Można je wymienić samodzielnie. Koszt takiego akumulatora to około 25 zł. (W sprzedawanym zestawie jest 1 akumulator; Mybee nie prowadzi sprzedaży samych akumulatorów).
  3. Jak sprawdzić dokładną wartość na wykresie w aplikacji mobilnej? 
    Należy kliknąć pole na wykresie. 
  4. Z jakiej sieci komórkowej korzysta waga? 
    Waga korzysta z infrastruktury sieciowej Plus GSM 
  5. Czy mogę wymienić kartę SIM w wadze? 
    Nie. Karty SIM są integralną częścią systemu Mybee, nie jest możliwa ich wymiana na inne karty. 
  6. Jaka jest cena rocznego abonamentu? Kiedy będę musiał/musiała zacząć płacić? 
    Abonament przez 2 lata jest darmowy. Po tym okresie należy go przedłużyć, korzystając z naszego sklepu internetowego https://mybee.com.pl/sklep/.
  7. Czy mogę mieć wiele wag w jednej pasiece? 
    Naturalnie, wystarczy przy dodawaniu nowej wagi zaznaczyć odpowiednią istniejącą pasiekę lub już po dodaniu wagi przenieść ją do wybranej pasieki. 
  8. Co jeśli ukradziono mi wagę? 
    Proszę to zgłosić na numer 32 888 67 00 lub mail info@mybee.com.pl. Postaramy się pomóc. 
  9. Mam dennicę siatkową w ulu, czy będzie to problem? 
    Dennica siatkowa jest zbyt miękka, aby stanowić stabilne podłoże. Konieczne będzie zastosowanie podkładki z twardego materiału. 
  10. Jakie wymiary ma waga? 
    Waga ma wymiary 33 x 33 x 9 [cm]. 
  11. Jak często aktualizowane są informacje z wagi? 
    Informacje z czujników wagi zbierane są co godzinę, ale raport z danymi wysyłany jest na konto użytkownika raz na dobę. 
  12. Jakie rodzaje informacji przekazuje waga? 
    Z wagi otrzymujemy następujące rodzaje informacji:
    a) temperatura, wilgotność, waga ula, stan naładowania akumulatora – te informacje waga raportuje raz na dobę;
    b) alarm kradzieżowy -jeżeli ul zostanie zdjęty z wagi (kradzież lub wywrócenie) wtedy komunikat zostanie wysłany natychmiast do użytkownika. 
  13. Co oznaczają kolory diod na module sterującym wagi? 
    Zielony – bateria naładowana 
    Niebieski – transmisja danych.
  14. Co to jest Geofence?
    Jest to opcja istotna tylko dla użytkowników nowej wagi MB002, która wyposażana jest w moduł GPS. Aby ustawić Geofence będąc na pasiece klikamy na przycisk synchronizacji z boku obudowy, a następnie wchodzimy w Ustawienia -> Pasieki -> Ikonka ołówka -> wybierz lokalizację na mapie, sprawdzamy, czy wskazana przez wagę pozycja jest poprawna, a następnie wybieramy promień i zatwierdzamy, oraz zaznaczamy checkbox Geofence. Od tego momentu, jeśli waga sprawdzi pozycję GPS i znajdzie się poza wyznaczoną strefą, zacznie wysyłać komunikaty alarmowe, podając swoją pozycję. Stan ten będzie trwał do momentu wyczerpania baterii, lub ponownego ustawienia pozycji wagi przez użytkownika, lub wyłączenia w systemie Geofence. Jeśli zapomnimy ustawić Geofence będąc na pasiecie, można to zrobić zdalnie, ale dopiero następnego dnia po pierwszej automatycznej synchronizacji wagi.

PROBLEMY 

  1. Moja waga nie raportuje/nie działa, co robić? 
    W pierwszej kolejności prosimy pamiętać, że waga raportuje do systemu raz na dobę. Jeśli po odczekaniu odpowiedniego czasu raport w systemie nadal się nie pojawił, prosimy o skorzystanie z przycisku „reset” wewnątrz obudowy urządzenia. Po jego użyciu urządzenie powinno uruchomić się ponownie i zalogować do sieci. Jeśli to nie pomoże, prosimy o kontakt z nami. 
  2. Dlaczego akumulator w moje wadze szybko się rozładowuje? 
    W pierwszej kolejności prosimy sprawdzić, czy waga jest prawidłowo zamontowana, a ul dociska przycisk antykradzieżowy. Jego niedociśnięcie może powodować nadmierne rozładowywanie się akumulatora. Jeśli waga zamontowana jest prawidłowo, zresetowali państwo urządzenie, a akumulator nadal szybko się rozładowuje, prosimy o kontakt z nami. 
  3. Zdjąłem większość ula, a waga nie raportuje próby kradzieży. 
    Czujnik antykradzieżowy działa w trybie on/off, dopóki jest wciśnięty, nie zaraportuje próby kradzieży, aby to się stało, cały ul musi zostać zdjęty z wagi, a czujnik musi przejść w stan ON. Alarm w takim wypadku zostanie wysłany natychmiast. Ewentualne raporty o zmianie wagi będą do odczytania w portalu, ale aktualizowane są raz na dobę. 
  4. Moja pasieka nie pokazuje się na mapie w ustawieniach, co robić? 
    W przypadku wagi MB001 należy samodzielnie zaznaczyć lokalizację pasieki na mapie. (Ustawienia -> Pasieki -> Ikonka ołówka -> wybierz lokalizację na mapie).
    W przypadku nowej wagi MB002 może to oznaczać słabą jakość sygnału GPS. Sygnał ten jest najlepszy na otwartej przestrzeni, jeśli ule ustawione są blisko ścian budynków, w miejscach zadaszonych, mogą występować problemy. W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
  5. Co jeśli sygnał Plus GSM jest zbyt słaby w okolicy, w której planuję rozstawić wagę? 
    Aplikacja mobilna Mybee pozwala na sprawdzenie jakości sygnału w widoku Statystyk. Zbyt słaby sygnał jest problemem. Można go rozwiązać, dokupując antenę wzmacniającą sygnał GSM (wyposażoną w złącze RP-SMA). Jej koszt to ok. 50-230 zł/szt. bez VAT. 
  6. Co robić jeśli nie mogę otworzyć całej puszki? 
    Puszka została zaprojektowana tak, aby można było odkręcić tylko trzy śrubki i odsunąć wieczko, zapobiega to zgubieniu górnej części obudowy.